January 31, 2011

EmPaT SinGGiT, LiMa SinGGiT..BeLi KaK!

Salam semua..
Kenal tak kuih ni?

haa..inilah
 namanya kuih tepung bunga
saya suka makan kuih ni.
rasa lemak2 masin manis.
Pertama kali makan dulu
bila mak buat.

Saya pasti kawan2 kat sini tentu
 suka makan kuih tradisonal kan?
Boleh tak share kuih apa yang korang suka makan?
Seingat saya sejak di bangku sekolah rendah
 sehinggalah tamat sekolah menengah,
saya selalu menolong mak buat kuih untuk jualan.
Jadi kalau kat rumah, sampai tengah malam la tolong mak .
Antara kuih2 yang mak selalu buat untuk jualan ialah,

@

@

@

@

Kuih Ketayap/Gulung

Kuih Sagu
Apam kukus
Kuih Kasturi
Kuih Lapis
Karipap
Kuih Buah Peria

Haa..sedap kan kuih muih ni??
Jom share kuih apa yang
korang suka makan...


p/s: semua gambar2 dipinjam dari google image ya.


14 comments:

mia.lia said...

sume sy suke..hehe..getuk ubi pon layan~

kuih buah peria uh kt smua tmpt k ada?
cam tak penah nampak je kt jhor

ruby zaizi said...

waaa..xpernah rasa kuih peria tu..nk2 :p

Rozuan Ismail said...

i like..semua manis2..ada yg kenal n ada yang tak..hehe

Monalea said...

kuih buah peria tu rasa mcm mana ye?tak pernah lagi lea jumpa. ketayap, kuih lapis, karipap memang fav.lea

norh said...

suka makan buah melaka :)
first time tengok kuih buah peria tu..

whitecappuccino said...

@mia.lia:getok ubi..sdp!kuih buah peria biasa kt trg n klntan.
@ruby: lebih kurang cam kuih koci
@Rozuan::)
@Monalea:rasa cam kuih koci ..kulit dr tepung pulut, inti kacang hijau.
@norh:suka jugak..oh ya la ramai tak tau.

sissyira said...

salam pagi selasa =)

lapa3...lama tak makan2 kueh ni..

Gentleman Frog said...

salam,

kuih dulu memang sedap, kuih sekarang cuma majerin dengan tepung, bentuk dan warna saja lain.

♥ Princess ♥ said...

kueh buah peria tu peberet princess tau!!!

So Shy Lady said...

salam wc,

heheh yummy. my feveret ialah kuih akok, nekbat, pa'putat, bunga tanjung heheh

t.reti sgt buat kuih, tau beli jer huhuhu

Hanis MY said...

sy suka onde onde, kuih ketayap kuih keria roti goreng cakoi mak aih byk sgt nak list ni haha tapi tak shuke kuih lastu tu sebab kalerpul sgt...huhu

g0m0k9enDek said...

kak! kueh buah peria akak tu kat tempat kita panggil kueh ku! hehehehe

Kalamhati said...

peberet sy jugop tu tepung bunga..
kalu poso tak sah kal tak dok..

ketayap tu pun..hok lain2 tu biasa2 jah..sy suka badak lagi

Shafiq said...

Saya suke kuih ketayap, kuih sagu, lepat pisang dan tepung bungkus. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...