December 19, 2010

GeRaM..BeNgaNG..SeDiH

Salam..
Maaf..emo sikit tajuk tu..
Tapi memang WC geram, bengang dan sedih
dengan sikap orang tu.
Meluap2 kemarahan ni..

Sebenarnya WC bengang kepada
bekas tuan punya kucing (Dino) yang WC beli tu..

Hari tu kan WC cakap Dino sembelit,
tapi selepas makan ubat pun tak ada perubahan,
malah nampak dia dalam kesakitan, tak makan
dan minum dah 3 hari..berak kencing pun tidak.

Kesian tengok keaadaan dia,
kami bawa Dino ke Hospital Veterinar(private)/ di Kota Bharu tadi..
terkejut kami bila diberitahu yang Dino mengidap
batu karang tahap kronik. dah sebesar bola tenis dalam perut dia, keras.
Dah lama barangkali kucing tu sakit
patutla dia nampak sedih rupanya menahan kesakitan ..
kalau tak dirawat kemungkinan dia boleh mati..
huhuhu..tak nak Dino mati!!!

Tadi Dino disuntik antibiotik dan ubat supaya dia kencing.
Ubat lain pun diberi juga . sekarang pun dia masih tak makan/minum.
Semuga dia akan sembuh..

Yang WC geram kenapa tuan punya kucing tu
tak bagitau kucing tu sakit..
macam menganiaya dia pulak 
sebab kita tak tau.

Di sebabkan terlalu geram tadi,
WC hantar mesej kpd bekas tuan Dino sebab 
3 kali WC call dia tak jawab padahal WC nak tanya
pasal kucing tu jer.

Dek kegeraman yang amat WC marah dia sebab
jual kucing sakit..yg sadisnya WC cakap kat dia
kalau Dino mati kami tak akan maafkan dia 
(teruk ke WC cakap macam ni?)
sebab dia tak bagitau hal yang sebenar
 hingga kucing tu dah capai tahap 
batu karang kronik. 

WC pun tak sangka boleh terkeluar perkataan macam tu..
Mungkin sebab belas tengok keadaan Dino.
Semuga Allah panjangkan umur Dino...Amin.

(Yang peliknya, pekerja/doktor (ye ke doktor?) kat
 klinik pejabat haiwan kerajaan
 yang WC pegi  khamis lepas, tak tau pun yg 
Dino kena batu karang. Satu lagi, masa 
sorang tu bagi ubat kat Dino, 
sorang lagi  
duk main solitaire kat pc..
ni yg nak kata
cap ayam nih! )

P/S WC baru tau rupanya kucing pun mengidap batu karang.


9 comments:

Rozuan Ismail said...

kesian Dino..apa punya pekerja la kat hospital tuh? apa punya bekas tuan kucing la,,x de perasaan tol kat kucing..

whitecappuccino said...

*Rozuan: tu laa...sedih :(

Kalamhati said...

tak baik betul dia buat gitu..huhu
at least bgtau la..aniaya binatang btul..
harap Dino akan kembali sihat

Gentleman Frog said...

salam,

tadi terbaca satu artikel di NST sama mcm masalah wc ni, to err is convenient.

nasib juga, kalau rumah yg dibeli tiba2 dapat tahu masih ada masalah dgn bank?

air rebusan Paku gajah hancurkan batu karang, cuma bagaimana nak bagi kucing minum tu payah sket

http://dherba.com/artikel/41

o kucing pun ada batu karang, jadi tak mustahil ada kencing manis.

whitecappuccino said...

*Kalamhati: sebab tu ciknor rasa geram..
*GF:Tima ksih ya..nanti WC baca..ye macamana nak bagi dia minum..air pun taknak minum..

Cik Tom said...

kesian dino...cik tom 1st time br tau kucing pn ade skt bt karang..

g0m0k9enDek said...

kita pon baru tau kucing ada batu karang.. kesian kucing tu.. tuan lama dia boleh tahan tahap kejinye!

p/s akak, kita duk alo gjah melaka. tenQ! hahaha!

Siti Safiyyah said...

sabar ciknor sabar..mungkin tuan dia dulu pun tak tau kot?? think positive k? semoga dino cepat sembuh.. amin :)

HaNTwO said...

huhhu kesiannya dino...saya rasa pemilik asal dino pun xtau dino kena batu karang kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...