December 7, 2010

JoM peKeNa Ubi KaYu ReBuS

Musim hujan begini sedapkan pekena ubi kayu rebus? 
Tambah berselera jika dicicah kelapa parut tak pun dengan gula je.. 
Mungkin orang zaman sekarang tak berapa gemar makan ubi kayu lagi
tapi benda inilah merupakan penyambung nyawa datuk nenek kita
ketika zaman Perang Dunia Kedua dulu..



Inilah ubi kayu yang baru direbus tadi 
(macam la korang tak kenal ubi kayu rebus..)
Beli kat gerai tepi jalan dengan harga RM1.50/kg...
Sedap pekena panas2 ni..
Jap2.. kopi o panas jangan lupa!
Jom!!

7 comments:

Awangku Johan said...

alahai sedapnya..
dah lama x makan benda alah ni hehe

whitecappuccino said...

>>Awangku: suruh mak rebus cepat!

Awangku Johan said...

Hehehe.. klu nk rebus cepat x guna pun.. coz ubinya blm d cari lagi hehee..

HaNTwO said...

saya sangat2 suka ubi rebus....

whitecappuccino said...

>>HanTwo: sedapkan??

Kalamhati said...

sedaknyooo..huhu ni hok terliur ni..nak2 kalu tabur gula sikit sebelum angkat ubi tu..perghhh!hehe

whitecappuccino said...

>>Kalamhati: hehe..sedak weh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...